Сем Роурер. Будуючи Чесний Уряд

Будуючи Чесний Уряд – Обов’язкові Елементи, Необхідні для Конституції Свободи – Історична Модель, Обрана людиною та Благословенна Богом.

 

Вступ: дуже рідко в історії бувало, що хто-не-будь мав нагоду започаткувати новий уряд. У моєму штаті Пенсильванія, чоловіку по імені Вільям Пенн за часів Нового Світу, у 1680 році, було надано величезний кавалок землі – 74.000 кілометрів квадратних. Ця власність перейшла йому замість здійснення розрахунку за борг, який Король Англії Чарльз ІІ заборгував його батьку. Він з впевненістю міг створити там нову окрему націю. Він міг зробити себе королем. Та, зазнавши в Англії релігійного переслідування за свою Християнську віру, у нього було більш грандіозне далекоглядне бачення. Це неегоїстичне бачення полягало у тому, щоб з Божою поміччю, створити модель нації для наслідування для тих націй, що бажали бути вільними. Він уявляв собі націю, у якій свобода сповідання релігії, поза церквою держави, буде гарантованою. Бо ж він знав, що обіцяне Богом благословення зійде на будь-яку націю, що встановить свої громадянські закони на основі Біблейських принципів. Він зобов’язав себе наслідувати Біблейську модель, що основана на 10-ти Установчих Істинах.

По-правді, його ціль, мабуть, була й такою, як і у багатьох індивідів по цілому світу, ще до нього та й зараз, які палко прагнули та прагнуть здобути громадянську та релігійну свободу. Ті ж питання мучило людей тоді, і зараз вони стоять перед Україною та багатьма іншими націями – Як цього досягти? Якими мають бути перші кроки? Якою є ціль? Яким чином Бог вписується у план дій?

Хоча й свободі віддають перевагу майже усі народи світу, лише декілька розуміють звідки походить громадянська свобода і що вимагається для того, щоб встановити структуру влади, що робитиме лише те, що влада зобов’язана робити і не більше, та заохочуватиме народ робити те, що вони зобов’язані робити і не менше. Бачите, свобода не є вільним явищем, а тим паче, вона не є життєвою позицією за замовчуванням. Тиранія – природний кінець для будь-якої нації, що не елідує Божим принципам в громадському управлінні.

Вільям Пенн пропрацьовув кожну з цих думок та в кінцевому результаті, у 1862 році, розвинув та написав те, що сьогодні називають «Структурою Управління». Принципи, що містились у його письмі заклали фундамент того, що згодом появилось у формі Декларації Незалежності та Конституції Сполучених Штатів Америки – документів, що поряд із самою Біблією, мабуть, є найвеличнішими документами громадського управління, що світ коли-небудь бачив. Вони, мабуть, є найкращим людським прикладом благословенних Богом фундаментальних документів громадського права, що втілюють концепції уряду з обмеженими повноваженнями та максимального самоуправління.

Знаючи, що в людській історії не було жодного чіткого прикладу, вартого наслідування, Пенн, в першу чергу, звернувся туди, де він знав, що знайде справжнє Джерело Влади та Управління. Ним була Біблія, у якій Бог – Творець Правління, Який є Верховною Владою, зсилає на всіх, хто слухатиме, науку про Бога, людину, владу, сім’ю та церкву. Потім Пенн звернувся історії, щоб подивитись, що спрацювало, що було ефективним, а що – ні. Думаю, що підхід Пенна є повчальним для всього людства, то ж мені б хотілось поділитись його основами, позаяк бачу їх такими, що зазнають успіху всюди, куди б Боже благословення не посилалось – включно з Україною.

 

 3 Перших Обов’язкових Кроки:

1. Встановіть Образ: Хай буде місце для такого Святого Експерименту… Позаяк нації хочуть прецеденту і Мій Бог зробить Пенсильванію Початком Нації… І буде вона прикладом для наслідування для націй… Тож ми можемо зробити те, що й справді буде розумним та праведним». Вільям Пенн

Перш за все, має існувати образ, певне бачення нації, що буде розрахованим на більше, ніж на один момент. Має існувати орієнтація, що не керуватиметься швидкоплинною власною вигодою, а дивитиметься на на наступне покоління, на щастя й благословення покоління тих, що ще не народились.

  1. Це було експериментом, тому що, спроба самоврядування із свободою віросповідання, ще ніколи до цього не практикувалась.
  2. Цей експеримент був ‘Святим’, тому що ця спроба керувалась вищою та найблагороднішою метою, у якій пошук слави Божої та Біблейських принципів був найголовнішим завданням.

2. Встановіть Ціль: «Самоврядування під проводом Бога»

Зрозумійте, що Бог не встановлює форму Правління в Біблії, попри те, що Він дав нам основні принципи формування однієї з них, що уможливлять встановлення уряду з обмеженими повноваженнями та потужного самоврядування. Він дав людині свободу вибирати, як його формувати. У баченні Божому, незалежно від форми правління, зобов’язання перед Богом, тих, хто при владі – ідентичні.

 3. Встановіть Владу:

Усі громадські дії, що ведуть до встановлення свободи мають відбуватись в силу влади із чіткими межами відповідальності. Пенн отримав від короля законну владу підняти податки, призначати чиновників уряду, та інше. З часом, всенародне порозуміння та обопільне зобов’язання стало причиною того, що законна влада змінювати закони перейшла до людей, й була гарантованою їм написаною Конституцією. Кожна нація, або ж група людей мають діяти в силу влади, яка є підвладною Богу. Так, як Бог засуджує повстання проти легітимних законів, виконувати волю Божу, чинити так, як Бог заповідав, є критично важливим.

 

-10 Істин для Розуміння

 Передмова: У своєму «Формуванні Управління» Пенн виділяв 10 Істин. Кожну з них варто однаково зрозуміти як громадянам, так і тим, хто при владі. Всіх їх варто сприймати як цілісне та втілювати у життя як одне ціле. Введення їх у життя по частинах ніколи не могло і не буде спроможним створити міцну основу для написання та прийняття безсмертної Конституції. Все ж, ці «10 Істин» створили основу Конституцій багатьох перших колоній. А потім залили фундамент для Декларації Незалежності Сполучених Штатів з якої повстала Конституція Сполучених Штатів Америки.

  • Розумій Єство та Роль Бога: «Бог є Носієм Верховної Влади»
  1. Він є Творцем усього.
  2. Він є Опорою усього Живого.
  3. Ісус Христос є Верховною Владою та Царем всім Царів.
  4. Бог сотворив людину як вінець Його Творіння та довірив людині як його заступнику обов’язок наглядати за Творінням
  5. Бог озброїв людину вмінням, силою та чесністю, щоб законно використовувати свої таланти
  • Розумій єство Людське: «Людина є Грішною та Порочною»
  1. Людина – грішна по природі, й не може автоматично діяти праведно
  2. Неприборкана людська похіть постійно конкурує із людським обов’язком перед Богом. Саме це спричиняє безперервну боротьбу за збереження чесності у чиновників, проповідників, чи громадян.
  3. Святий Експеримент із самоврядування може вижити лише, якщо народ підкорить свої амбіції та дії 10-тьом Заповідям Божим. (Одвічній та Універсальній Істині)      
  • Розумій Призначення Влади: «Вона є Обмеженою» / «Служіння Справедливості»
  1. Хвали тих, хто діє праведно
  2. Карай тих, хто чинить зло
  3. {Цій істині також властиве: Встановлення Правосуддя; Захист та заохочення тих, хто чинить праведно, захищає приватну власність, інтелектуальну власність – патенти, та ін.; національна оборона та охорона місцевого права;) 
  • Розумій Призначення Закону: «Контролювати Законопорушників»
  1. Закон було створено через гріх. (Послання до Римлян 1-10) “Знаймо, що закон було створено не для праведних, проте для неслухняних та безбожних, для грішників, нечестивих та богохульників, для вбивць, розпусників, для тих, хто паплюжить себе, для викрадачів людей, брехунів, тих, що рушили клятви, та ін…” Створення все більшої і більшої кількості законів не є основною ціллю, адже створить більшу конкуренцію із самоврядуванням, та порушуватиме обмежену сутність влади.
  2. Усвідом необхідність правильного ставлення громадян та службовці уряду до закону. Закон – Король. Закон має бути понад людьми. Жодна людина, без виключень не може сама стати законом.
  • Розумій природні схильності влади:
  1. Без визнання Верховної влади Бога, влада псується та шукає шляхів посилення контролю понад іншими.
  2. Це є фактом, що приводить до необхідності розділення влади на 3 окремі гілки – Законодавчу, Виконавчу, Судову
  • Осягни складові Біблійного Правосуддя: «Правда, Милосердя, Неупередженість»

(Книга Пророка Ісаї 59:14І глузд здоровий було прогнано і правосуддя відійшло у далину, бо ж правда занепала на вулицях і неупередженість не може увійти” Давидова заповідь Соломону: 1-ша Книга Царів 2:5-7. Покарай Іова. Винагороди Барзилая. «Твори так, як дозволяє тобі розум». (Правосуддя й милосердя).

  1. Правда = не існує абсолютного морального стандарту для визначення праведного та злого
  2. Милосердя = Навіть, якщо кара за порушення закону має бути обов’язковою, складова милосердя має бути присутньою позаяк остаточне закінчення покарання необхідне для Реставрації;
  3. Неупередженість = справедливість. Справжнє правосуддя є наділеним неупередженість.
  4. Розуміння попередніх 6-ти Істин є необхідним, якщо влада вільна від хабарництва та корупції має бути можливою для встановлення. 
  • Розумій Необхідність Збереження Республіки: «Обов’язок Громадян»

 Відповідальні Громадяни:

    1. Повинні самі дисциплінувати свої дії. Повинні нести за них відповідальність.
    2. Мають підпорядковувати себе 10-ти Заповідям Божим. Мають погоджуватись із Божим кодексом моралі.
  1. Чесним Чоловікам та Жінкам на Посадах:
    1. Необхідно приймати хороші закони
    2. Необхідно протистояти законам зла
    3. Необхідно ввести свої справи у мирі з Богом
    4. Необхідно вбачати свою роль як «слуг» народу та посланників Господа
  • Розумій Необхідність внесення Гарантій у Систему: «Система Стримувань і Противаг – Звітність»
  1. Так, як єство людське є егоїстичним та жадібним, без чітких та сталих положень у праві та особистій порядності, погоня за владою стає отруйною та розбещує. Влада псує, а абсолютна влада псує повністю.
  2. Ось чому задум розподілу влади, що був створеним Самим Богом (Пророк – Законодавець; Священик – Суддя; Король – Виконавець) є настільки критичним.
  3. Ось чому задум обмеженого терміну перебування на посаді є виключно важливою для чиновників Виконавчої Гілки влади. Ось чому концепція 3-ьох функцій/гілок влади приймає такий вигляд: Законодавча/Виконавча/Судова
  • Розумій Необхідність Навчати: «Навчай Молоде Покоління Всіх Цих Речей»

 Вчи дитину таким чином, щоб вона могла ходити….” Книга Приказок Соломонових 22:6

  1. Повторення Права 8 та інші. Батьки, навчайте своїх дітей. Пам’ятайте, хто Я є та що Я зробив.
  2. Освіта неймовірно важлива. Коли забувається минуле, майбутнє сповнюється темнотою.
  • Розумій Необхідність в Молитві:
  1. Весь процес має тривати у безперестанній молитві до Господа. “Коли дому Господь не будує, даремно працюють будівничі при ньому» Книга Псалмів 127:1
  2. Арена громадської влади є духовним полем бою. Свободу не здобути людською хитрістю та не досягнути політичними маніпуляціями. Її також не купиш ні за яку суму грошей.
  3. Дуже важливо зрозуміти саме той духовний елемент, що жодна нація не постане у силі без Божої помочі, що Сам Бог зводить до влади нації та місця, які Він Сам обирає. Розуміння цього, мабуть, є найважливішою складовою переходу нації від тиранії до свободи, від всевладності людей до влади обмеженої самодисципліною та до форми правління, що забезпечена не людським обіцянням, проте гарантована Конституцією, що написана та прийнята народом.
  4. Відтак, якщо говорити про забезпечення та гарантування свободи та написання Конституції, що міститиме цих «10 Істин», то роль пасторів нації є основоположним елементом. Це Істина Вічного Слова Божого та застосування його принципів та цих «10 Істин», що заклали фундамент формування нації у Сполучених Штатах у роки їх формування. Саме проповідування цих істин з Американських кафедр зробило Істину відомою. Ось чому участь пасторів будь-якої нації, включно з Україною, не може бути поверхневою темою для роздумів, а фундаментальним складовим елементом руху у напрямку свободи, із Природними та Богом даними правами людини, що будуть втіленні у написаній Конституції як верховному громадянському законі нації.

 

Резюме:

Взагалі-то, говорячи словами Вільяма Пенна, він робить свої висновки на дану тему, цитуючи ключові Біблейські Істини та здійснює логічний умовивід про перехід від тиранії до свободи, від панування людини до Правління Закону.

«Щодо конкретних форм та моделей, то я скажу мало; а в порівнянні, то й взагалі промовчу. Ось моє обґрунтування.»

Перше. Епоха, в якій и живемо, – занадто красива та й занадто складна для цього; немає нічого, чим уми чоловічі були б зайнятими та поділені на два табори більше, аніж цим. Правдивим є те твердження, що люди нарешті узгодили покласти кінець суперечкам, та дати початок розсудливості та щастю; проте, насправді, вони розходяться в поглядах як щодо поняття божественного так і щодо поняття людського блаженства; а причина цьому – все та ж, – небажання просвітлення та знання, а лише бажання правильного та повноцінного пізнання блаженства. Людські пристрасті протирічать здоровому мисленню, а їхні згубні інтереси, мають такий сильний вплив на їхні уми, що вони прислуховуються до них, попри пізнання доброго та праведного.

Друге. Я не знаходжу у світі моделі, яку б не змінили час, місце, та поодинокі екстрені випадки; так само важко сформувати громадську владу, що б служила у всіх місцях із однаковою ефективністю та чесністю.

Третє. Мені відомо, що говорять декотрі прихильники монархії, аристократії та демократії, які є системами правління одного, декількох, багатьох, та є трьома загальноприйнятими концепціями влади, в яких людина завжди виголошує промови на певну тему. Проте

Я обираю шлях вирішення суперечок за допомогою цієї маленької відмінності, що потроху належить усім трьом із вищезгаданих концепцій влади: Будь-яка влада є вільною для народу, яким вона керує (незалежно від форми правління), у якому встановлено правління законів, а люди є однією із сторін, що беруть участь у формуванні цих законів, набагато більше ніж при пануванні тиранії, олігархії, або ж у сум’ятті.

Та, нарешті, коли все вже сказано, мабуть, важко буде знайти хоч одну форму правління у світі, що була б настільки погано розробленою своїми першими засновниками, що у хороших руках, не зазнала б достатньо успіху; а історія показує нам, що найкращі з найгірших не можуть зробити нічого, що було б величавим, чи праведним; яскравим прикладом є Єврейські держави та країни Римської імперії. Уряди, наче годинники, заводяться людьми, і якщо уряди створюються та утримуються людьми, ними ж вони і руйнуються. Там де уряд залежить від народу – там і народ залежить від уряду. Хай люди будуть праведними, тоді й влада не буде поганою, бо ж якщо вона буде такою, то народ її зцілить; Проте, якщо поганою буде людина, то хай влада буде доброю, як ніколи, бо ж люди намагатимуться викривити владу по своїй подобі.

Знаю, що дехто каже: «Нехай у нас будуть хороші закони, незалежно від того, хто приводитиме їх в дію»; та нехай враховують те, що попри те, що хороші закони справляються із своїми завданнями, добрі люди роблять це навіть краще, бо ж хороші закони, як можуть вимагати хороших людей так і можуть бути анульованими, або ж взагалі не виконуватись злими людьми; та хороші люди ніколи не відчуватимуть брак хороших законів, ані терпітимуть поганих. Це правда, що хороші закони вселяють страх побожний у злих чиновників, і саме тут у них не має влади, щоб втекти від них, або ж скасувати їх, а народ, по природі своїй, є розумним та добрими, проте розпущені та розбещені люди (які і є проблемою) люблять закони та владу, як самих себе. Відтак, ось, що творить хорошу конституцію, яку треба утримувати, а саме: люди мудрості та чеснот; ті риси, що зійшли на людей не через словесну спадщину, а були дані Богом, варто обережно поширювати шляхом доброчесного навчання молоді; щоб через століття, вони ще більше завдячували турботі та розсудливості засновників, а кожне послідовне покоління державних чиновників – своїм батькам, за отриману у спадок чесну націю.  

Ці роздуми над вагою влади, та різноманітні вишукані думки щодо неї, ускладнили мої роздуми щодо видання наступного формулювання влади та умовних законів, передбачивши як і осуд, що зустрінуть вони від людей із різними поглядами та зобов’язання та нагоди, що вони нададуть для розведення широкого дискурсу поза моїми розробками.

Проте, разом із силою необхідності (шо є адвокатом, що не приймає заперечень), це спонукає мене до поступливості та згоди із тим, що ми маємо (шануючи Господа, та добрим славленням до людини), із усіх сил та умінь, винаходити та складати систему законів цього уряду, задля величавого встановлення завершення будь-якої влади, а саме: Щоб підтримувати владу із повагою до народу, та забезпечити народ від перевищення повноважень чиновниками; щоб людини могли бути вільними у своєму заслуженому послуху, а доблесні чиновники за своє справедливе правління; позаяк свобода без підпорядкування є блудом, а підпорядкування без свободи – рабством. несіння цього душевного спокою нації частково покладається на конституцію а частково на владу; і там, де хтось із них зазнає невдачі, влада піддаватиметься нестримним нападам; проте, там де недоліки виявлятимуться у двох, треба негайно вносити корективи; щоб там де обоє пере-стрічатимуться влада не згинула; Я смиренно молю Господа та надіюсь, що із усього вищезгаданого, багато чого Він забажає втілити у Пенсильванії. Амінь.”

Сем Роурер.

Почесний пастор, бізнесмен і політик.

Член Республіканської партії, він служив в якості члена Палати представників від штату Пенсильванія по 128 округу.